#Nike Alpha Trainer 5
Kiedy chcesz być jak swój idol, zaczynasz od ubierania się jak on. Na przykład w Deichmann!
Nic tak nie poprawia humoru i nie podnosi pewności siebie, jak nowe buty. Zwłaszcza wtedy, kiedy są modne, wygodne i wpisują się w trend! Szukając idealnego modelu nastolatki mogą godzinami buszować w sieci, dropiąc unikaty lub scrollując ofertę stron ze sneakersami – jak Warsaw Sneaker Store, Grail Point, Foot Locker czy Sizeer. A Deichmann? Raczej nie jest ich pierwszym wyborem – to w końcu ten sklep w galerii, w którym kupowali szkolne buty razem z Mamą.
Tutaj słyszeli te wszystkie legendarne teksty – „sznurówki zawiąż”, „wsuń palce do końca” czy „załóż drugiego i przejdź się po sklepie”. To klisze, do których nie chcą już wracać – bo dziś stawiają na niezależność i szukają indywidualnego stylu. Nadchodząca kampania postawiła więc przed nami wyzwanie: Jak przekonać chłopaków z Pokolenia Z, że to właśnie w Deichmannie znajdą kluczowy element swojego wymarzonego outfitu?
Kiedy chcesz być jak swój idol, zaczynasz od ubierania się jak on – dlatego zaprosiliśmy do kampanii pięciu chłopaków, którzy są trendsetterami w Generacji Z. Ich życie toczy się w mieście, ulubiona muzyka to rap, a stylówkę najlepiej definiuje streetwear. Różnią ich zajawki i charaktery, a łączy ciekawość świata i gotowość do eksperymentów. To w nich kochają się dziewczyny, a chłopaki chcą być jak oni – kreatywni, spontaniczni i nieuznający nudy.
W kampanii wykorzystaliśmy zdjęcia w miejskiej scenerii, w których Twórcy są w ruchu. Patryk, Bartek, Kuba, Dominik i Michu – bo o nich mowa – pokazali, jak tworzą swoje miejskie outfity w ramach kultowych trendów #PhotoDump i #GetReadyWithMe. Ponieważ są one zdominowane przez dziewczyny, materiały opublikowane przez pięciu TikTokerów szybko zostały zauważone i docenione – a każdy z chłopaków przedstawił Alpha Trainer 5 jako buty, które zrobią nam świetną stylówę… i są dostępne w Deichmann.
W ciągu pięciu dni od rozpoczęcia kampanii sprzedaż butów Nike Alpha Trainer 5 w Deichmann wystrzeliła, osiągając ponad pięciokrotny wzrost. Materiały influencerów na Instagramie i TikToku wygenerowały w tym czasie ponad 2,5 mln organicznych wyświetleń, przebijając początkowe KPI więcej niż dwukrotnie. Rosnące zainteresowanie modelem butów przełożyło się na przejścia z profili chłopaków bezpośrednio do e-sklepu Deichmann (ponad 11 tys. kliknięć w 5 dni).
Marka zanotowała też wzrost sprzedaży w ujęciu długofalowym. W ciągu 30 dni od publikacji materiałów, model Nike Alpha Trainer 5 wygenerował niemal połowę sprzedaży wszystkich butów męskich Nike (Deichmann ma ich w ofercie ponad 50!) i 4% sprzedaży wszystkich markowych butów męskich. Dla porównania, sprzedaż tego modelu przez w okresie przed kampanią utrzymywała się na poziomie kilkunastu procent (butów męskich Nike) oraz ok. 1% (wszystkich butów męskich). Materiały stworzone w ramach kampanii zanotowały łącznie ponad 7,3 mln wyświetleń, a wyświetlenia organiczne stanowiły ⅓ tej liczby!
15 kreacji
na IG, YT i TT
7,3 mln
odsłon
11 tys.+ wizyt
w e-sklepie