#DECATHLON
Noworoczna kampania w duchu #BodyPositive!
Gdzie najlepiej zaopatrzyć się w sprzęt, kiedy nadchodzi czas realizacji noworocznych postanowień? Oczywiście w Decathlonie!
W styczniu 2022 wspólnie z producentem sprzętu sportowego przeprowadziliśmy kampanię, która miała dwa podstawowe cele – przełamanie szkodliwych stereotypów i niesłusznych przekonań dotyczących naszych ciał oraz zachęcenie Polaków do podjęcia różnych form aktywności fizycznej.
Akcja utrzymana w duchu #BodyPositive miała być odpowiedzią na obawy i przekonania, które powstrzymują nas przed pójściem na basen czy siłownię. Wiedząc, że szerokie biodra, mały biust czy cellulit bywają (niesłusznie!) powodem do wstydu, Decathlon zamierzał pokazać proste rozwiązanie – dobrze dobrany strój, który może dodać odwagi i podbudować pewność siebie.
Jednym z najważniejszych założeń kampanii noworocznych jest motywowanie do działania – a taką misję najlepiej powierzyć mikroinfluencerom. Do udziału w akcji Decathlonu zaprosiliśmy więc 8 twórców reprezentujących całkowicie różne światy i potrzeby – ambasadorami marki została m.in. blogerka plus size Kasia Skarbek, bijąca swój rekord Ania Szlęzak, będący profesjonalnym pięściarzem Kamil Holka czy ucząca pływania Ola Ślósarczyk, która wraca do aktywności fizycznej po narodzinach dziecka.
Przesyłki od marki trafiły także do Ani Kolasińskiej (specjalistka od diet i treningów), Karoliny Przewrockiej (samodzielna mama), Natalii Szymaniec (entuzjastka zdrowego trybu życia) i Łukasza Wali, który na swoim Instagramie przełamuje stereotypy związane z niepełnosprawnością.
Oferta Decathlonu – stroje, suplementy i akcesoria treningowe – stały się dzięki twórcom inspiracją do rozmowy o pasjach, trudnościach, akceptacji i ciałopozytywności. Influencerzy opowiedzieli o swoich sportowych zmaganiach i celach, które nakreślili, a szczere historie, prawdziwe przykłady i realistyczne zdjęcia zachęcały fanów do podjęcia różnych form aktywności w Nowym Roku.
8 twórców
w kampanii
17 formatów
na IG i FB
Ponad 400
tys. odsłon
Idea akcji została bardzo dobrze odebrana przez społeczność Instagrama – pod każdym z postów pojawiły się dziesiątki entuzjastycznych komentarzy, a także mnóstwo pytań o parametry sprzętu i szczegóły oferty Decathlonu.
W nagranych Instastories sami twórcy podkreślali, że jest to „najlepiej dopasowana do nich kampania, w której brali udział”. Tę spójność dostrzegli też sami fani, którzy gratulowali marce trafnego doboru ambasadorów. Wysoka aktywność użytkowników przełożyła się na wzrost zasięgu postów, co pozwoliło przebić początkowy cel o ponad 50%, a samą akcję szybko dostrzegły także branżowe media – m.in. AdMonkey i Nowy Marketing.